atr.4

راه اندازی مسیرپروازی ساری – تبریز

تصویرروز: رییس شعبه‌ گلستان و مازندران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” از راه‌اندازی پرواز هفتگی ساری-تبریز-ساری با استفاده از ناوگان ATR این شرکت هواپیمایی خبر داد.

به گزارش تصویر روز حسن کبریایی، رییس شعبه‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” در استان‌های مازندران و گلستان  از راه‌اندازی پرواز جدید این شرکت هواپیمایی میان شهرهای ساری و تبریز خبر داد و گفت: اولین پرواز در این مسیر، فردا، چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه از ساری عازم تبریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پرواز در مسیر تهران-ساری-تبریز و بلعکس، یک روز در هفته در روزهای چهارشنبه انجام خواهد شد، افزود: برای پرواز در این مسیر از ناوگان ATR هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” استفاده می‌شود.

کبریایی ادامه داد: با توجه به وجود جمعیت آذری زبان در استان‌های گلستان و مناطق اطراف ساری و با توجه به تعداد بالای درخواست‌ها برای برقراری این پرواز، پرواز ساری-تبریز اقتصادی ارزیابی شده است. با این حال پس از برقراری پرواز، عملکرد اقتصادی آن پایش شده و در صورت وجود ظرفیت، تعداد آن افزایش خواهد یافت.
رییس شعبه‌ گلستان و مازندران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” با اشاره به عملکرد مطلوب هواپیمای ATR در این استان‌ها گفت: در حال حاضر “هما” در مسیرهای ساری-تهران، ساری-مشهد، ساری-تبریز، نوشهر-تهران، رامسر-تهران، گرگان-تهران و گرگان-مشهد پرواز دارد.

وی ادامه داد: برای برقراری پرواز گرگان-رشت-تبریز توسط هواپیمای ATR نیز برنامه ریزی شده که این پرواز پس از رفع موانع عملیاتی، برقرار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با ورود ۱۳ فروند هواپیمای باریک پیکر و منطقه‌ای ATR72-600 به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما”، این شرکت پروازهای استانی خود را افزایش داده و برای گشایش مسیرهای محلی و منطقه‌ای جدید برنامه‌ریزی کرده است.
در حال حاضر، دو فروند از هواپیماهای ATR ایران‌ایر در پایگاه این شرکت واقع در بندرعباس مستقر بوده و پروازهای محلی جنوب کشور را انجام می‌دهند. همچنین “هما” در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد پایگاه‌های دائم این هواپیما در سایر نقاط کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *