انتقاد از بی نظمی در برگزاری نمایشگاه خودور

تصویر روز: دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران دیروز در حالی برگزار شد که اگرچه قرار بود مخصوص خبرنگاران باشد، با این حال به دلیل بی نظمی و نبود سازوکار مشخص جهت کنترل ورود و خروج، بازدیدکنندگانی خارج از اهالی رسانه نیز در آن حضور یافتند.

به گزارش “صنعت نویس” برپایی دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران و در نظر گرفتن روز خبرنگاران (پرس دی)، امیدواری را به وجود آورد که اهالی رسانه بتوانند در فضایی آرام و بدون حاشیه، ضمن بازدید از غرفه ها و بررسی دقیق خودروهای موجود، با مدیران و مسوولان عرضه کنندگان خودرو کشور گفت و گوهای اختصاصی انجام دهند. این در حالی بود که دیروز به غیر از خبرنگاران و برخی مقامات مسوول و عوامل دست اندرکار غرفه ها، افراد متفرقه زیادی نیز در نمایشگاه به چشم می آمد.

اوضاع به شکلی بود که شلوغی بیش از حد غرفه ها و ترافیک حاصل از حضور افراد غیر رسانه ای، عملا روز اختصاصی خبرنگاران را تبدیل به بازدیدی عمومی کرد. حضور افراد متفرقه در نمایشگاه از یک سو و برگزاری خارج از نظم رونمایی ها سبب شد در برخی نشست های خبری عملا جایی برای نشستن خبرنگاران نبوده و در نتیجه پرسش و پاسخ های چندانی نیز صورت نگیرد.

انتظار می رفت مسوولان برگزاری نمایشگاه با در نظر گرفتن تدابیری ویژه مانع حضور افراد متفرقه شوند، با این حال هیچ کنترلی در درب ورودی نمایشگاه وجود نداشت و همین موضوع سبب شد بدون کوچکترین نظارتی، افراد خارج از رسانه نیز وارد غرفه ها شوند.

طبق آنچه در نمایشگاه های معتبر دنیا می گذرد، مسوولان برگزاری پس از هماهنگی با برندهای شرکت کننده، کارت مخصوص برای خبرنگاران صادر کرده و اجازه حضور افراد متفرقه را در روز ویژه اهالی رسانه نمی دهند.

این در حالی است که برگزارکنندگان دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران برای بسیاری از خبرنگاران کارت ویژه صادر نکرده و اگر کرده بودند، کارت های مربوطه را در اختیار برخی از اهالی رسانه قرار ندادند.

به نظر می رسد همان طور که خودروسازان و خودروهای کشور فرسنگ ها از برندها و محصولات جهانی فاصله دارند، نمایشگاه های داخلی خودرو نیز هنوز از استانداردهای جهانی دور بوده و نیاز به تجارب بیشتر و برگزارکنندگانی متعهدتر و کاربلدتر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *