ارتباط مستمر با اصحاب رسانه ، مهم ترین عوامل توفیق مدیران است

تصویر روز: اتاقی را تصور کنید با یک در، هر وقت صاحبان آن اراده کنند و در را باز کنند شما می توانید داخل شوید و از اوضاع آن مطلع و هر وقت دلشان بخواهد در را می بندند و شما می مانید با دیوارهایی که از پشت آن هیچ چیز معلوم نیست.

در سازمان ها و مجموعه هایی که شبیه اتاق بالا طراحی شده است، بیشترین گروهی که برای انجام وظیفه اش متحمل رنج و سختی می شود، اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند و صد البته نتیجه این روند چیزی نیست جز آسیب به مردم و مخاطبان این دستگاه ها، چون وقتی یک خبرنگار نتواند به موقع، صحیح و در کمال آرامش از یک رخداد با خبر شده و آن را اطلاع رسانی کند، مهم ترین آسیب به مردمی وارد می شود که مخاطبان این خبر هستند.

۱۷ مرداد ماه به بهانه نکوداشت شهید صارمی، روز خبرنگار نامیده شده است و طبیعی است که اغلب مسئولان در این روز تلاش می کنند تا ضمن تبریک به نحو مقتضی از تلاش های اصحاب رسانه تقدیر کنند، اما براستی مسئولی که سازمان متبوعش را شبیه اتاق با یک در کرده است و در تمام طول سال سلام هیچ اهل رسانه ای را علیک نمی گوید، با کدام تعریف در روز خبرنگار، از اهل خبر تقدیر و تمجید و تعریف می کند؟!

برای بنده به عنوان خادمی کوچک که به تازگی در شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی مشغول انجام وظیفه شده است، سخت است در حالی که هنوز نتوانسته ام دیوارها را بردارم و دفتر کارم را اتاقی شیشه ای کنم تا به راحتی محل آمد وشد خبرنگاران به عنوان چشم و گوش مردم باشد، روز خبرنگار را تبریک بگویم، اما همین جا و در آستانه روز خبرنگار قول می دهم که شفافیت در مجموعه تحت مدیریت بنده اصل اول در همه کارها باشد و اصحاب رسانه علاوه بر سازو کارهای قانونی تعریف شده به عنوان نماینده مردم، برعملکرد ما نظارت کنند و پاسبان این شفافیت باشند.

بدیهی است شرکت ها و سازمان هایی نظیر شرکت بین المللی بازرگانی تامین اجتماعی که با هدف ارائه خدمات به عموم مردم و بویژه به بیمه گذاران تامین اجتماعی تشکیل و فعالیت می کنند، وظیفه دارند به طور مستمر مردم را از عملکرد خود مطلع سازند و چه راهی نزدیک تر و مطمئن تر از رسانه ها برای این اطلاع رسانی. بی شک یکی از مهم ترین عوامل توفیق مدیران در انجام وظایف محوله نیز، همین ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و در ادامه این مسیر ارتباط همیشگی با مردم است و آن چیزی که این ارتباط را پایدار و موثر می سازد چیزی نیست جز توجه به اعتمادسازی و اقناع افکار عمومی.

روز خبرنگار را فرصت مغتنمی می دانم تا در آغاز راهی که در شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی ( شبتا) با همکارانم آغاز کرده ایم، دستم را برای همراهی و همکاری به سوی همه اصحاب رسانه دراز کنم و پیشاپیش قدردان مساعدت هایشان باشم در مسیری که در حوزه اطلاع رسانی ۲ هدف را دنبال می کند، نخست اعتمادسازی و سپس اقناع افکار عمومی و این آغاز یک راه جدید است.

امیدوارم شهید صارمی و همه شهدای عرصه رسانه همیشه چراغ راه عرصه اطلاع رسانی در کشور ما باشند و از خداوند متعال برای همه خبرنگاران کشورم بهترین ها را طلب می کنم.

دکتر تهرانی 

مدیرعامل شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین اجتماعی «شبتا» 

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − 10 =