parvaresh.1

هزینه آموزش خلبانان ATR بر عهده شرکت سازنده است

تصویر روز: مدیرعامل هما درخصوص ورود هواپیماهای بوئینگ گفت: تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی ۲۰ فروند بوئینگ ۷۷۷ وارد ناوگان هواپیمایی هما خواهد شد.

به گزارش تصویر روز به نقل از مهر ، فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در مراسم ورود چهار فروند هواپیمای ای تی آر به ناوگان این شرکت که پیش از ظهر امروز در فروگاه مهرآباد بر زمین نشستند، گفت: بعد از خروج نام شرکت هما از لیست تحریم ها و اخذ مجوز خرید هواپیما از اوفک (اداره کل فروش خارجی وزارت خزانه داری امریکا) توانستیم مذاکرات با شرکت های هواپیماساز از جمله ای تی آر را به سرانجام برسانیم که بر اساس این مذاکرات تا پایان ۲۰۱۸، ۲۰ فروند هواپیما وارد کشور می شود.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه در حال حاضر چهار فروند وارد شده ادامه داد: پنج فروند نیز تا پایان سال جاری میلادی(۲۰۱۸) به این شرکت تحویل داده می شود و ۱۱ فرونده باقی مانده تا پایان سال آینده میلادی به ناوگان هما افزوده خواهد شد

وی این هواپیماها را ۷۰ نفره معرفی کرد و ادامه داد: سرعت این هواپیماها ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی آنها ۲۵ هزار پا و برد پروازی ۱۵۳۰ کیلومتر است. ضمن اینکه تعداد زیادی از قطعات مورد نیاز این هواپیماها را با همین چهار فروند با خودمان آوردیم.

رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی هما گفت: تا بحال سه فروند ایرباس تحویل گرفته ایم و تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی نیز سه تا چهار فروند ایرباس ۳۲۰ تحویل خواهیم گرفت. در سال ۲۰۱۸ نیز پنج فروند ایرباس ۳۲۱ و چهار فروند ۳۳۰ تحویل خواهیم گرفت.

پرورش در خصوص خرید بوئینگ گفت: اولین فروند از مدل ۷۷۷ این هواپیما اواخر فرودین ۱۳۹۷ وارد تهران می شود. ضمن اینکه در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز هر کدام شش فروند و تا پایان ۲۰۲۰ هم سه فروند دیگر بوئینگ ۷۷۷ به ناوگان هما افزوده خواهد شد که مجموعا ۲۰ فروند هواپیمای بوئنگ ۷۷۷ تحویل خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص تامین مالی این هواپیما ها اظهار داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل و کارگزار این هواپیماها بود که تامین مالی آن را صندوق توسعه ملی از محل مصوبه شورای عالی امنیت ملی، برعهده داشت. وثیقه هایی هم که هما به بانک صنعت و معدن ارائه داده شامل وثایق ملکی و خود هواپیماهاست. همچنین از این بانک برای تعمیر و نگهداری ۲۵ موتور هواپیماهای موجود در خارج از کشور تسهیلات گرفته ایم.

پرورش درخصوص آموزش خلبانان هواپیماهای ای تی آر هم اظهار کرد: هما یک ریال هم بابت پرواز و آموزش خلبانان پرداخت نمی کند و تا زمانی که آموزش آنها به پایان برسد کمپانی سازنده هزینه آموزش را بر عهده خواهد گرفت. ضمن اینکه بخشی از آموزش ها در تونس و برخی هم در تولوز فرانسه خواهد بود که این فرایند دو و نیم تا سه سال طول می کشد.

در ادامه این نشست اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل خرید هواپیماهای نو را مصادق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با استفاده از این هواپیماها می توانیم فرودگاه های کوچک و محروم را رونق ببخشیم. براساس برآوردهای کارشناسی ورود هر هواپیمای نو یکهزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *