nematzadeh .1

ذوب آهن ۴۰۰ هزار تن ریل ظرفیت تولید دارد

تصویر روز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان آغاز شده و ۴۰۰ هزار تن ظرفیت تولید دارد.
محمدرضا نعمت‌زاده امروز در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی گفت: قرارداد خرید ۶ هزار دستگاه واگن روسی به یک‌هزار دستگاه کاهش یافت و ۴۹۰۰ هزار دستگاه در داخل تولید خواهد شد.
وی گفت: پیش از این محدودیت‌هایی درباره حضور شرکت‌های خارجی در ایران داشتیم، اما حضور شرکت‌های خارجی در چنین نمایشگاه‌هایی چشمگیر است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های مشترک با شرکت‌های خارجی در ساخت واگن، تجهیزات، امور فنی و… مطلوب ارزیابی می‌شود و اصولاً راه‌آهن شبکه زیربنایی کشور است و اهمیت بالایی دارد.
وی افزود: هنوز سهم در راه‌آهن ناچیز است، موقعیت جغرافیایی ایران از نظر کوهستانی بودن مسیر موجب شده است که احداث راه‌آهن پرهزینه باشد و به همین دلیل کمتر سرمایه‌گذاری شده است.
نعمت زاده گفت: بهترین وسیله برای جابجایی بار صنایع بزرگ راه‌آهن است، اما ما صنایع بزرگ کم داریم، به همین دلیل بسیاری از بارهای متفرقه به سمت جاده سوق می‌یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کارخانه‌های فولادی از گذشته، حمل و نقل مواد با راه‌آهن انجام می‌شد و با توجه به نیاز معدنی، راه‌آهن توافقنامه‌های جدید با آن‌ها دارد و پارسال هم راه‌آهن با معدن گلگهر توافقاتی امضا کردند.
نعمت‌زاده افزود: اخیراً در معدن سنگان توافقاتی انجام شد و ما از توسعه خطوط ریلی حمایت می‌کنیم، زیرا هر چه شبکه ریلی توسعه یابد، صنایع کشور بیشتر درگیر کار می‌شوند.
وی گفت:: برخلاف اینکه ادعا می‌شود، صنایع راکد است، ما صنایع پیشرفته‌ای داریم، همین الان خارجی‌ها با واگن‌سازی داخلی برای سیستم ترمز قطار در حال مذاکره هستند.
نعمت زاده اظهار داشت: به شرکت‌های حمل و نقل ریلی توصیه می‌کنم به توان داخل تکیه و اعتماد کنند و ما هم تلاش می‌کنیم گواهینامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی از سوی سازنده‌های داخلی دریافت شود.
وی افزود: تولید سوزن ریل از سال‌های گذشته اجرا شد، اما یک قطعه مرکزی آن تردیدی وجود دارد که آن را هم می‌توان با تأییدهای بین‌المللی فعال کرد.
نعمت‌زاده گفت:: چند ماه پیش که قرار شد واگن روسی خریداری شود، ما گفتیم باید به توان داخل توجه شود و این منجر به اصلاح قرارداد شد، بنابراین ۴۹۰۰ دستگاه از این واگن‌ها در داخل ساخته می‌شود و یک‌هزار دستگاه هم از خارج می‌آید، چون از قبل ساخته شد.
وی تأکید کرد: توسعه راه‌آهن از اولویت‌های دولت دوازدهم است.
وی اظهار داشت: باید راه‌آهن از لحاظ تأمین منابع و توسعه طوری اقدام کند که سازندگان بتوانند از فاینانس و صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *