bank shahr

راه‌اندازی سیستم خودارزیابی در بانک شهر

تصویر روز: مدیر امور حسابرسی و کنترل‌های داخلی بانک شهر، سیستم خودارزیابی بانک شهر را حرکتی نو و خلاقانه در این بانک دانست.

به گزارش تصویر روز به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، حسن رستم پناه با بیان این مطلب گفت: بعد از تدوین سیستم جامع حسابرسی، یک سیستم خودارزیابی که موضوع پایان‌نامه دکتری مدیرعامل بانک شهر هم بود، راه‌اندازی شد که افرادی تراز بانک‌ را ارزیابی و بر اساس آنها چک‌لیست تهیه می‌کنند و در همان لحظه از طریق سیستم، این گزارش را به شعبه‌های مختلف ارسال می‌کنند و همزمان از طریق پیامک به رئیس شعبه اعلام می‌شود و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت شعبه‌ها پاسخ را ارسال می‌کنند.

وی افزود: بعد از ارسال پاسخ از سوی شعبه‌ها کارشناسان ما نقاط قوت و ضعف این پاسخ‌ها را ارزیابی می‌کنند.

رستم‌پناه با بیان این‌که ما موظف هستیم به صورت سالانه به حسابرسی شعبه‌های مختلف بانک شهر بپردازیم، عنوان کرد: در اداره کنترل‌های داخلی گزارش حسابرسی تهیه و برای مراجع مربوطه ارسال می‌شود و در صورت رسیدن به نکات موردی، این وظیفه به اداره امور بازرسی محول می‌شود و این اداره نتیجه را به واحد حسابرسی و مقام عالی مربوطه گزارش می‌دهد. به گفته وی، طبق قانون باید واحد حسابرسی زیر نظر هیات‌مدیره باشد و باتوجه به این‌که مدیرعامل هم به عنوان نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل انجام وظیفه می‌کند لذا واحد حسابرسی از حمایت‌های هیأت مدیره و مدیرعامل برخوردار است.

وی با بیان این‌که شعار نوآوری در خدمات بانک شهر به طور واقع محقق شده است، گفت:تاکنون هیچ بانکی مجمع حسابرسی شعب را ایجاد نکرده، اما بانک شهر توانست سال گذشته مجمع حسابرسی همه شعب را انجام دهد و همچنین مجمع حسابرسی شش‌ماه اول سال ۹۵ تمامی شعب را هم به تازگی به پایان رساند.

مدیر امور حسابرسی و کنترل‌های داخلی بانک شهر درباره استقبال از ایجاد واحد حسابرسی در بانک‌ها بعد از موفقیت بانک شهر عنوان کرد:بعد از بانک شهر، بانک‌های دیگر هم از ایجاد واحد حسابرسی استقبال کردند و امید است تمام بانک‌ها واحد حسابرسی را احیا کند.

رستم پناه در ادامه اظهار کرد: هر شعبه یک بانک، شعار بانک شهر است و هنگامی که تعریف بانک را برای هر شعبه قرار می‌دهیم بر اساس آن عمل هم می‌کنیم، زیرا می‌دانیم تعریف بانک معادل با داشتن سود اقتصادی است و در واقع هر بانک یک بنگاه اقتصادی تعریف می‌شود.

وی افزود:در تعریف سود برای هر شعبه ما به دنبال سود عملیاتی هستیم که از طریق کارهای صرفاً بانکی حاصل می‌شود و ما بر اساس این تعریف سود و زیان هر شعبه را تعریف می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *