euro

تعداد میلیاردرهای جهان اعلام شد

تصویر روز: تعداد میلیاردر های جهان در ۲۰۱۶ میلادی تقریبا هشت درصد افزایش یافت و به رقم بی سابقه شانزده میلیون و پانصد هزار نفر رسید.

به گزارش رویترز، ثروت خالص این افراد نیز به ۶۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار بالغ می شود. این مطلب را گزارش جدیدی نشان می دهد که شرکت چند ملیتی مشاوره فناوری اطلاعات کاپژمینی فرانسه ارائه کرد.

این گزارش نشان می دهد که ثروت افراد با دارایی خالص بالا در ۲۰۱۶ در مقایسه با سال قبل هشت ممیز دو دهم درصد افزایش یافت و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ هزار میلیارد دلار فراتر رود.

این گزارش می افزاید سال قبل یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر میلیاردر شدند. آمریکا، ژاپن، آلمان و چین بالاترین تعداد میلیاردرها در جهان دارند و دو سوم کل میلیاردهای جهان را در اختیار دارند.

در آمریکا تعداد میلیاردرها از چهار میلیون و ۴۶۰ هزار نفر به چهار میلیون و هشتصد هزار نفر و در چین نیز از یک میلیون نفر به یک میلیون و یکصد و سی هزار نفر رسید.

روسیه با تکیه بر جهشی که در بازار سهام این کشور ایجاد شده بود شاهد افزایش ۲۰ درصدی تعداد میلیاردرها و نیز ثروت این افراد بود.

بررسی دارایی های مالی میلیاردها نشان می دهد آنها در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ حدود ۳۱ ممیز یک دهم درصد را به صورت سهام در اختیار داشتند. این رقم در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۴ ممیز هشت دهم درصد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *