nemati.post

تحول در حوزه توزیع با اجرای پروژه ملی GNAF

تصویر روز: جلسه ارزیابی میزان پیشرفت پروژه ملی GNAF با حضور معاون وزیر ارتباطات روز جاری برگزار شد.

به گزارش تصویر روز در این جلسه که علاوه بر مهندس نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاون فناوری مدیرعامل، مدیران کل و معاونین حوزه فناوری نیز حضور داشتند، مدیرعامل پیرامون دستاوردها و برنامه های اجرایی مورد تاکید وزیر نکاتی را مطرح نمود.

وی در ابتدا با اشاره به راه اندازی پایگاه اطلاعات نشانی مکان محور در شهرهای تهران و قم و اتصال وب سرویس نشانی مکان محور به دستگاه های همراه نامه رسان گفت: با توجه به راه اندازی پایگاه اطلاعات نشانی مکان محور، لازم است واحد های اجرایی در باجه های قبول در ثبت کدپستی صحیح گیرنده دقت لازم را اعمال نمایند.

وی افزود: در صورت ثبت کدپستی صحیحِ گیرنده بر روی مرسوله و نرم افزار جامع قبول، امکان شناسایی دقیق مقصد مرسوله بر روی نقشه فراهم شده و بسیاری از مشکلات مربوط به آدرس برطرف خواهد شد.

مدیرعامل در ادامه گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت نظام کدینگ در ساختار پروژه ملی GNAF و نیاز های سیستم های اطلاعات جغرافیایی و بانک های اطلاعاتی جدید، بازنگری و بهینه سازی ظرفیت های مربوط به ساختار کدینگ کدپستی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مهندس نعمتی در خصوص تامین نقشه های پارسل بندی نیز تصریح کرد: یکی از مهمترین زیرساخت های پیاده سازی پروژه ملی GNAF تامین نقشه های پارسل بندی از سه طریق به روز رسانی و استاندارد سازی نقشه های موجود، استفاده از عکس های هوایی جدید برای تولید و استفاده از تصاویر ماهواره ای برای تولید نقشه، در کمیته تخصصی نقشه در دستور کار قرار گرفته و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۹۸ نقشه های مورد نیاز پروژه به طور کامل تامین و تولید خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره ادامه داد: بر اساس مدل اقتصادی پیش بینی شده و سیاست گزاری های صورت گرفته، در زمینه اطلاعات نشانی مکان محور، شرکت ملی پست صرفاً تامین کننده دیتای کشوری خواهد بود و فرصت طراحی و تولید سرویس های متنوع مکان محور در اختیار کسب و کارهای نوپا و بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا با مدل مشارکت بخش خصوصی و دولتی، سرویس های خدماتی جدید راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت پروژه های ملی GNAF و سیماک در حوزه فناوری یادآور شد: با اجرایی شدن پروژه GNAF ، برخی از خدمات در مجموعه پست با سهولت اجرا شده و در استان ها نیز شاهد دقت در ثبت مبادلات پستی و ارسال مرسولات مطابق برنامه زمان بندی خواهیم بود.

وی در پایان با تأکید بر این که تلاش همکاران در حوزه فناوری بر کسی پوشیده نیست گفت: امروز با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه فناوری و تدوین برنامه مناسب برای تقویت هوشمند سازی شبکه پستی، اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه جان بزرگی مدیرکل دفتر مدیرعامل نیز در سخنانی یکی از مهمترین شاخص های مهم حوزه فناوری را تعامل، همفکری و فراهم نمودن محیط سالم برشمرد.

وی سپس گزارشی از سفرهای استانی و بازدید از امکانات و تجهیزات در استان ها در راستای اجرای پروژه های ملی GNAF و سیماک و تعامل پست با بنیاد مسکن و شهرداری ها در برخی استان ها در خصوص نصب پلاک و پیگیری تفاهمنامه های مربوط به تهیه نقشه و عملیات ژئو کدینگ ارائه داد.

جوادی مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی در خصوص میزان پیشرفت این پروژه، برنامه سال ۹۷ و تشکیل کمیته تدوین برنامه و زیر پروژه های مربوطه مطالب مبسوطی بیان نمود.

وی با ضروری خواندن استفاده از توان بخش خصوصی گفت: برای پیشبرد اهداف و عملیاتی شدن زیر پروژه ها و فعالیت های پیش بینی شده، استفاده از توان بخش خصوصی به عنوان بازوی اجرایی پروژه ضروری است.

در این جلسه پروفسور رجبی فرد مشاور پروژه که از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه مشارکت داشت، با تاکید بر ایجاد پایگاه اطلاعات متمرکز و یکپارچه گفت: در این زمینه استفاده از سرمایه بخش خصوصی می تواند اطلاعات را تکمیل نماید و لازم است شرکت ملی پست به عنوان تامین کننده دیتا، جایگاه کلان و مدیریت نظارتی خود را حفظ کرده و خدمات جدید را به بخش خصوصی واگذار کند تا از این طریق، اشتغال زایی در کشور نیز ایجاد شود.

وی تصریح کرد: می توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سرویس های متنوع و متعددی تولید نمود و در نهایت پست می تواند امیدوار باشدکه با ارائه یک Business Plan جامع، سهم بیشتری از مشارکت را برای دستگاه های اجرایی جذب نموده و درآمد زایی مناسبی را پیش بینی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *