turky.3

سفر گردشگران ایرانی به ترکیه نصف شد

تصویر روز: حضور گردشگران ایرانی در ترکیه در سپتامبر ۲۰۱۸ و در مقایسه با رقم مربوط به سپتامبر ۲۰۱۷ به نصف رسیده است.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد ،  با وجود افت چشمگیر سفر گردشگران ایرانی به ترکیه، صنعت گردشگری این کشور روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد؛ تنها در ماه سپتامبر ۴ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۸۱۸ گردشگر خارجی به ترکیه سفر کرده‌اند که این رقم در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۷ حاکی از رشدی ۶/ ۱۷ درصدی است. آمار‌های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه همچنین نشان می‌دهد ۳۱ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۹۵۲ گردشگر خارجی از ابتدای سال‌جاری میلادی تا پایان ماه سپتامبر و طی ۹ ماه به این کشور سفر کرده‌اند.

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «صباح»، این رقم از پایان دوران بحران ناشی از مناقشات امنیتی در صنعت گردشگری ترکیه حکایت می‌کند؛ به‌طوری که رقم اظهار شده درخصوص تعداد سفرهای گردشگران خارجی به ترکیه در بازه یاد شده، افزایشی ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۷ داشته و نویدبخش تکرار ارقام دوران طلایی صنعت توریسم ترکیه تا پایان سال ۲۰۱۸ است.

گردشگران ایرانی که با ثبت یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۹۰۷ سفر طی ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۷ در رتبه سوم برترین مبادی گردشگران ترکیه قرار داشتند، در سال‌جاری و در این بازه ۹ ماهه در رتبه پنجم قرار گرفته‌اند و برای این بازه زمانی در سال ۲۰۱۸ تعداد یک میلیون و ۶۷۸ هزار و ۴۷۴ سفر توسط گردشگران ایرانی به ثبت رسیده است.

در صدر این فهرست، روسیه قرار دارد که اتباع آن تعداد ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۵۹۹ سفر به ترکیه را در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۸ به ثبت رساندند و به این ترتیب سهمی ۰۹/ ۱۶ درصدی از کل گردشگران ورودی به ترکیه را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین کشورهای آلمان با ارسال ۳ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۰ گردشگر و بریتانیا با فرستادن یک میلیون و ۸۹۴ هزار و ۸۷ گردشگر در رتبه‌های دوم و سوم این فهرست قرار دارند.

رتبه چهارم نیز به بلغارستان اختصاص یافته که اتباع آن در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۸ تعداد یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۶۵ سفر به ترکیه را به ثبت رسانده‌اند. شاید نکته جالب این فهرست را بتوان حضور سه کشوری در رتبه‌های برتر دانست که از همسایگان ترکیه به شمار نمی‌روند و گردشگران آنها از فواصل نسبتا دوری اقدام به سفر به این کشور می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *