bourse.5

صدور ۴۵۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار

تصویر روز: رئیس ­­سازمان بورس اعلام کرد: بازار سرمایه با صدور بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار، ­ اقدام به تامین مالی شرکت‌ها کرده است.

به گزارش صداوسیما؛​ شاپور محمدی در نخستین ­همایش ملی بانکداری شرکتی با اشاره به اینکه بانک پایه بودن و یا قانون پایه بودن،​ دو موضوع مطرح در ادبیات­ مالی دنیاست افزود: هر کدام از اینها که ارزانتر و بهتر تامین مالی را انجام دهد ­باید به آن توجه بیشتری داشت.
وی با اشاره به اهمیت بازار پول و سرمایه در تامین مالی شرکتها گفت: هر کدام خدمات بهتری ارائه دهد­در تامین مالی شرکتها می توانند در اولویت قرار بگیرد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرش شرکتهای جدید و شرکتهای عام را در بازار سرمایه سبب کمک به تامین مالی شرکتها دانست و ادامه داد: توسعه و پیشرفتهای انجام شده در زیرساختهای فناوری بخش مهم بازار سرمایه و از مزیتهای آن است که می توان اطلاعات را در کسری از ثانیه به روز رسانی کرد.
محمدی­ نقدشوندگی بسیار بالا در بازار سرمایه را از دیگر مزیتهای آن دانست و گفت: وجود مشوق های مالی بسیار خوب و ابزارهای مالی و سپرده های معاف از مالیات را نیز می توان از نکات بسیار مثبت این بازار دانست.
وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه و پول می توانند درکنار هم،­ فعالیتهای مناسبی در حوزه های مختلف داشته باشند افزود: بازار پول،­ سرمایه و بیمه باید در ثبات مالی فعالیت کنند تا بتوان ریسک فراگیر را کنترل کنند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مهم ترین نیاز تامین مالی را کاهش هزینه ها دانست و گفت:بانکداری شرکتی می تواند در حوزه تعاملات برای تامین شرکتها­حضور داشته باشد.
محمدی صدور اوراق مرابحه با دوران کوتاه مدت را راهکار دیگر بازار سرمایه برای تامین نقدینگی دانست و افزود: برخی از شرکتها اطلاعاتی­از تنوع مالی ابزارهای اسلامی ندارند که امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب این آشنایی ایجاد شود.
وی از دست دادن کنترل و مدیریت را از نگرانی های شرکتها برای حضو ر در بازار سرمایه دانست و ادامه داد: بازار سرمایه با طراحی سهام ممتاز به شرکتها کمک خواهد کرد تا شرکتها از طریق آن مدیریت خود را حفظ کنند.
رئیس­ سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه باید مقررات بین بازار پول و سرمایه وجود داشته باشد گفت: نباید این قوانین به نحوی باشد که بازار پول و سرمایه نسبت به هم سهل یا سخت نباشند.
محمدی تثبیت نرخ را مسئله بسیار مهمی در این بخش دانست و افزود: برای تامین مالی شرکتها از طریق بازار پول و یا سرمایه،​ مسئله نرخ بسیار مهم است که بر این اساس کمیته ای در مجلس شورای اسلامی شکل­ گرفته است که در آن نرخ بصورت توافقی تعیین می شود.
وی با بیان اینکه نرخ تامین مالی با نرخ واقعی اقتصاد باید هماهنگ باشد گفت: اگر نرخ تامین مالی بالا باشد مشکلاتی در این بخش ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شرکتهای بورسی را شفاف ترین و عمده ترین بخش در ایجاد ارزش افزوده و شغل اعلام و تصریح کرد: با توجه به پتانسیل این شرکتها، درخصوص مالیات و تقسیم سود آنها با دولت مکاتباتی انجام شده است.
محمدی با اشاره به کاهش نرخ فروش سهام از نیم درصد به یک دهم درصد ادامه داد: بورس درحال پیگیری برای سود آوری شرکتهای بورسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *