suudilere silah satisini du

حمایت اتریش از حضور شرکت های اروپایی در ایران

تصویر روز: وزیر خارجه اتریش به راه اندازی سازوکار مالی ویژه اروپا اشاره کرد و خواستار حمایت از حضور شرکت های اروپایی در ایران شد.

به گزارش  تارنمای رسمی اتحادیه اروپا، کارین کنایسل وزیر خارجه اتریش از حضور شرکت های اروپایی و تسهیل روابط تجاری با ایران حمایت کرد.
وی در گفت و گویی پیش از آغاز نشست وزیران اتحادیه اروپا در بخارست پایتخت رومانی گفت که ما باید برای شرکت های کوچک و متوسط تسهیلاتی فراهم کنیم و از عدم امکان شرکت ها برای یافتن منابع مالی بانکی به دلیل تحریم ها جلوگیری کنیم.
وزیر خارجه اتریش به سازوکار مالی ویژه اروپا برای ایران موسوم به INSTEX که روز پنجشنبه رسما راه اندازی شد، اشاره کرد و افزود: از آنجایی که ما درباره حجم های کوچک صحبت می کنیم، سازوکار مالی ویژه برای شرکت های بزرگ مناسب نیست.
کنایسل به سرمایه گذاری های جدی در سال گذشته از سوی اروپایی ها به ویژه ایتالیا و فرانسه در ایران اشاره و تاکید کرد: آن ها سریعا از سرمایه گذاری های عمده خارج شدند و شرکت های چینی جایگزین آن ها شد.
وی تصریح کرد: وضعیت کنونی این گونه است که شرکت های اروپایی با انتظارات بالا و حضور گسترده در ایران به ویژه در صنعت خودروسازی و همچنین نوسازی صنعت انرژی (ایران) را ترک می کنند و شرکت های چینی می آیند.
وزیر امور خارجه اتریش همچنین درباره برخورد آمریکا با سازوکار ویژه مالی اروپا نیز گفت: اتحادیه اروپا حتی بعد از بحران مالی سال ۲۰۱۲ نتوانست سازوکار مشخصی برای مقابله با این نوع بحران‌ها پایه‌گذاری کند.
وی افزود: یورو باید تقویت شود تا بتواند نقش بیشتری در مبادلات بین‌المللی ایفا کند و شاید این سازوکار مالی بهانه‌ای برای مقابله با یک‌جانبه بودن نقش دلار در تعیین قیمت نفت و بازارهای بین‌المللی باشد.
به گزارش ایرنا، هایکو ماس، جرمی هانت و ژان ایو لودریان وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در کنفرانس خبری مشترک در بخارست پنجشنبه شب پس از نشست وزیران اتحادیه اروپا راه اندازی رسمی سازوکار مالی ویژه اروپا برای ایران موسوم به INSTEX را اعلام کردند.
شرکتی که با عنوان INSTEX ثبت شده در پاریس مستقر خواهد بود و یک کارشناس بانکی آلمانی مسئولیت آن را برعهده دارد. انگلیس ریاست هیات نظارت را برعهده خواهد داشت.
پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه سال جاری، اتحادیه اروپا با موضع‌گیری علیه این اقدام، به بررسی طرح‌‎هایی با هدف حفظ تجارت با ایران پرداخت.
به گزارش  ایرنا ، این اتحادیه با اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌ها (Blocking Statute) گامی در حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برداشت تا این شرکت ها به موجب این قانون، مشمول تحریم های آمریکا قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *