• New title for a=>html, img=>alt
  • مشتری مداری در اداره آب و فاضلاب فردیس

    تصویر روز: امروزه دنیای کسب و کار بر پایه مشتری مداری و رضایتمندی مشتریان استوار شده به گونه ای که گسترش و ارایه خدمات بدون در نظر گرفتن این اصل نه تنها مشکل بلکه غیر ممکن است.

    سازمانهای مشتری مدار درک این سخن که ” همیشه حق با مشتری است ” را سر لوحه برنامه های خود می دانند زیرا حضور مشتری در یک واحد اقتصادی علاوه بر سود مالی که به دنبال دارد، امکان رقابت را نیز در آن مرکز فراهم می سازد. به همین منظور احترام به ارباب رجوع و تکریم مشتریان سالهاست که در دنیا رواج پیدا کرده و روز به روز در حال است.

     زیرا این مراکز بدون نگرشی مشتری مدارانه و بدون ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان خود نمی‌توانند موفقیتی حاصل کند.

    چند روز قبل به منظور پی گیری پرونده تفکیک انشعاب به بخش های وصول مطالبات ، امور مشترکین و دبیرخانه اداره آب و فاضلاب شهرستان فردیس مراجعه کردم. طی مدت زمان کوتاهی کارشناسان مربوطه پس از انجام هماهنگی های لازم با سایر بخش ها و در کوتاهترین زمان ممکن پرونده مورد نظر را بررسی و موارد مورد نیاز را به بنده اعلام نمودند.

    علی رغم حضور سایر مراجعان به بخش های مختلف این اداره ، تمامی این مراحل به دلیل مدیریت صحیح ،آموزش مناسب پرسنل و همچنین برنامه ریزی دقیق در کوتاهترین زمان ممکن و در نهایت ادب واحترام و رعایت دقیق اصول مشتری مداری انجام شد.

    کارمندان بخش های مختلف اداره آب و فاضلاب شهرستان فردیس علی رغم مراجعات فراوان مخاطبان در تمامی مراحل با حسن برخورد و در کمال احترام با مشتریان سخن گفته و به سوالات فراوان آنان در بخش های مختلف پاسخ می گفتند.

    همواره از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مردم با مسوولان یاد می کنند . همچنین یکی از وظایف خبرنگاران انعکاس مشکلات و کاستی ها در سازمانها و دستگاههای مختلف است اما دیدن زحمات و انعکاس منصفانه آن نیز قطعا بخش دیگری از وظیفه حرفه خبرنگاران در جامعه است.

    از این رو عدل و انصاف حکم کرد تا از زحمات مدیر و کارکنان بخش های مختلف این اداره که با انجام درست وظایف خود به مردم خدمت می کنند ، به سهم خود تشکر و قدردانی نمایم.

    بدون شک آنچه باعث موفقیت برخی سازمان ها در اجرای طرح های مشتری مداری شده است در درجه نخست اعتقاد کامل به نقش و جایگاه مشتری و ارباب رجوع در بقا و تداوم کاری آنها است و در درجه بعد ایجاد ساختار سازمانی بر مبنای مشتری مداری و مشتری محوری است که این مهم بصورت عینی در این مرکز به چشم می خورد.

    حمید طلیمی

  • ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − 18 =