حذف قبوض کاغذی در ۱۲ استان

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر با اشاره به این‌که قبوض کاغذی در ۱۲ استان کشور حذف شده است، گفت: از میان ۳۶ میلیون مشترک برق کشور تاکنون اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون مشترک برای حذف قبوض کاغذی جمع‌آوری شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، هادی مدقق، با اشاره به این‌که تاکنون اطلاعات حدود ۸۴ درصد مشترکان برق کشور به منظور حذف قبوض کاغذی در سامانه ثبت شده است، ادامه داد: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان‌جنوبی، یزد، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌رضوی، اصفهان، کردستان، زنجان و خراسان‌شمالی بیش از ۹۰ درصد مشترکان اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند و قبوض کاغذی در این مناطق به طور کامل حذف شده است.

او افزود: همچنین بین ۷۰ تا ۹۰ درصد مشترکان در استان‌های خوزستان، سمنان، گلستان، مازندران، قم، البرز، قزوین، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد به این طرح پیوسته‌اند و این میزان در استان‌های ایلام، کرمانشاه، مرکزی و کلانشهر مشهد ۵۰ تا ۷۰ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای مهرماه هیچ قبض کاغذی برق در کشور توزیع نخواهد شد، افزود: مشترکان باقی‌مانده در سراسر کشور می‌توانند تا نیمه شهریورماه با ارسال شناسه قبض به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ شماره خود را در سامانه مربوطه ثبت و پس از این قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

مدقق با تاکید بر اینکه حذف قبوض کاغذی برق مانع از قطع ۱۲ هزار درخت در سال می‌شود، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا از محل کاغذی که در این راستا صرفه‌جویی می‌شود، برای ۱۰۰ هزار دانش‌آموز مناطق محروم وسایل آموزشی تامین شود.

One thought on “حذف قبوض کاغذی در ۱۲ استان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *