0000

نمایش قدرت مهندسی ایساکو در اوج تحریم

تصویر روز: ایساکو در اوج تحریم های ظالمانه غرب علیه صنعت خودروی کشور با برپایی نمایشگاه خودکفایی توان فنی – مهندسی خود را در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات و ابزار مخصوص به نمایش گذاشت.

حسن رهپیما نرگسی رییس اداره مهندسی ابزار و تجهیزات ایساکو و مدیر نمایشگاه خودکفایی این شرکت اعلام کرد: تولید ابزار های مخصوص در این پروژه حدود ۱۳ میلیارد تومان صرفه جویی برای ایساکو بدنبال داشت.

وی اظهارداشت: محصولات ساخته شده توسط متخصصان ایرانی از نظر کیفیت قابل رقابت با تولیدات کشور های صاحب نام در این حوزه است. به گفته وی به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی در ایساکو ، خودروسازانی مانند هایما نسبت به خرید این محصولات علاقمند شده اند و در این خصوص تا کنون مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

وی مهمترین مزیت ابزار تولید شده در ایران خودرو را پس از مباحث استانداردی، قیمت تمام شده محصولات دانست و گفت: قیمت ابزار های مخصوص تولید داخل در مقایسه با نمونه های مشابه ۵۰ تا ۷۵ درصد کمتر است که مزیت رقابتی بالایی برای صادرات را فراهم ساخته است.

وی افزود: انجام این پروژه در ایساکو و گروه صنعتی ایران خودرو، این شرکت را از واردات ابزار آلات مخصوص به کشور بی نیاز کرده است. ضمن اینکه تولید صفر تا ۱۰۰ این ابزار های مخصوص با توان مهندسی متخصصان داخلی انجام شده و ۹۵ درصد مواد آلیاژی و پلیمری مورد نیاز این قطعات نیز از داخل کشور تامین می شود.

9

حسن رهپیما نرگسی معتقد است: نمایشگاه دستاوردهای خود کفایی ساخت ابزارهای مخصوص برای ارائه تعدادی از قطعات ویژه داخلی سازی شده که تا پیش از این از خارج کشور وارد میشد.

به گفته وی با تغییرات به وجود آمده در نرخ ارز و بروز مشکلات در تامین منابع مالی ، اقدام به بررسی مهندسی در خصوص ساخت ابزارها کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با ساخت این ابزارها در داخل می توانیم تکنیک ساخت آن را وارد کرده و با هزینه کمتری این ابزارها را تولید کنیم.

رییس اداره مهندسی ابزار و تجهیزات ایساکو  در پایان افزود: ما برای ارئه خدمات پس از فروش استاندارد به مشتریان، نیاز به یک سری الزامات از قبیل قطعات یدکی استاندارد، آموزش، مهارت و  توسعه زیرساخت های مورد نیاز در نمایندگی ها داریم که شامل ابزار مخصوص، ابزار عمومی و تجهیزات تامینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *