khosrotaj

شرط سقف حقوق در کارتهای خرید کالا برداشته شد

تصویر روز: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف سقف ۱/۵ میلیون تومان حقوق برای دریافت کارتهای اعتباری خرید کالای ایرانی خبرداد.

به گزارش تصویر روز به نقل از صداوسیما، مجتبی خسروتاج در حاشیه اجلاس رؤسای اتحادیه های تهران افزود: سقف اعتباری این کارتهای نیز از ۶ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این کارتها در این مرحله فقط به گروه های خاص تعیین شده اختصاص می یابد تصریح کرد : ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کارتها درنظر گرفته شده است که درصورت ایجاد نشدن فشارمالی برای بانکها، گروه های بیشتری در مراحل بعدی از آن برخوردار می شوند.

خسروتاج در خصوص ارائه بسته حمایتی به واحده های تولیدی صنعتی گفت: با توجه به محدودیت منابع دولت دو محور برای کمک به واحدهای تولیدی صنعتی تعیین شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفتن واحدهای تولیدی صنعتی در کشورهای صنعتی و برخورداری آنان از همه مزایای موجود در این مراکز را یکی از راهکارهای کمک به اصناف دانست و ادامه داد: ایجاد زمینه حضور واحدهای تولیدی اصناف در نمایشگاه های بین المللی از دیگر راهکارهاست.

وی با اشاره به امکان حضور اصناف حداقل در ۳۰ نمایشگاه بین المللی گفت: برای حضور واحدهای تولیدی اصناف در نمایشگاه ها با هزینه کمتر هماهنگی های لازم انجام شده است تا به ازای هر غرفه ۶ میلیون تومان تسهیلات به این بخش ارائه شود.

خسرو تاج با اشاره به محدویت منابع کشور و انجام فعالیتها براساس این محدودیت افزود: بر اساس خروج از رکود باید حجم وسیعی از فعالیتها در سطح خرد و کلان انجام شود.

قائم مقام وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با اشاره به ساماندهی واحدهای بدون پروانه بر اساس قانون نظام صنفی ادامه داد: تا پایان امسال بخشی از این واحدها در قالب ایجاد فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای ساماندهی خواهند شد.وی در خصوص ادغام اتحادیه های همگن گفت: از زمان ابلاغ این مصوبه ۲ ماه باقی مانده است. با نگاه کارشناسی و به بهترین شکل این ادغام انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *