rabiei.1

سخنگوی دولت: نرخ ارز کاهش می یابد

تصویر روز: سخنگوی دولت ادعای تمایل و برنامه ریزی دولت برای افزایش نرخ ارز را تکذیب کرد.

به گزارش صداوسیما، علی ربیعی در نشست خبری گفت: نه فقط در هیچ یک از جلسات هیئت دولت بلکه در هیچ یک از کمیته‌ها و ستاد‌های اقتصادی دولت نیز چنین موضوعی مطرح نشده است و نباید بدون داشتن اطلاعات و حتی طبق اطلاعات غلط چنین ادعایی شود که دولت خواهان افزایش نرخ دلار به ۲۵ هزار تومان است.
وی افزود: بالعکس از سال ۹۲ تاکنون در همه جلسات هیئت دولت حتی برخی، دیدگاه رئیس جمهور را در دفاع از تثبیت قیمت ارز نقد می‌کنند با این حال بنای دولت همواره این بوده و هست که نرخ ارز افزایش نیابد و ادعای یادشده نادرست است.

آقای ربیعی گفت: اتفاقا ما فکر می‌کنیم بتوانیم به بازار سرمایه عمق بدهیم و آن را شاداب نگه داریم که بانک مرکزی و همه نهاد‌های ذیربط به پیشبرد این سیاست کمک می‌کنند تا نقدینگی‌ها به جای تاثیرگذاری بر بازار مسکن، خودرو و ارز در بازار سرمایه جمع شود.
سخنگوی دولت افزود: با این حال می‌بینیم برخی ضمن طرح چنین ادعا‌هایی مبنی بر موافقت دولت با افزایش نرخ ارز به بورس هم حمله می‌کنند.
وی خطاب به فعالان رسانه‌ها و افرادی که دلشان برای مردم و کشور می‌سوزد گفت: راه حل این است که نقدینگی مردم به سمت بازار سرمایه سالم برود و امکان سرمایه گذاری جدید فراهم شود و این موضوع اصلا ربطی به جبران کسری بودجه دولت ندارد.
آقای ربیعی بار دیگر تاکید کرد: افزایش نرخ ارز نه فقط مطلوب دولت نیست بلکه تمام توان ما بر این است که نرخ ارز به قیمت واقعی برسد.
وی همچنین با قدردانی از عملکرد رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: سیاست‌های آقای همتی، موفق بوده است و بازار‌های پول و ارز به رغم فشار‌های سنگین سه ماه اخیر که فضای اقتصادی در پی همه گیری کرونا دچار وقفه شد توانسته است با ثبات نسبی پیش رود.
سخنگوی دولت پیش بینی کرد: بازار سرمایه نیز با بهبود اوضاع و ثبات کنونی احیا شود چنانکه در دو سال گذشته نیز نرخ ارز دچار نوسان بود، اما به ثبات نسبی بازگشت.
آقای ربیعی گفت: درصددیم نرخ ارز را به کانال پایین‌تر بیاوریم و همه تلاش ما براین است که در حوزه درمان، تامین کالا‌های اساسی و مواد اولیه، ارز را تامین کنیم.
وی از رسانه‌ها خواست با کمک به پیشبرد برنامه‌های دولت در این زمینه ضمن نقد مسائل و تبیین خطرات مربوط به بازار سرمایه، فضای روانی جامعه را آرام نگه دارند و از تحلیل‌های نادرست که به این فضا لطمه می‌زند بپرهیزند.
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه‌های دولت برای ارائه تسهیلات اینترنتی به مردم گفت: استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان، معلمان و دبیران تا پایان خرداد رایگان شده است که به تسهیل نیاز‌های مردم بسیار کمک می‌کند.
آقای ربیعی با اشاره به تصمیم دولت برای بازگشایی مدارس افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان مراجعه دانش آموزان به مدارس در روستا‌ها بیش از شهر‌ها بوده و هدف از این تصمیم دولت جلوگیری از اخلال در آموزش دانش آموزان است.
وی همچنین گفت: وزارت ارتباطات در جلسه پیشین هیئت دولت اعلام کرد هزار و ۵۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات و بهره مندی از اینترنت متصل شده اند و آمار اتصال روستا‌ها به این شبکه به ۸۷ درصد رسید.
سخنگوی دولت افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد هزار روستای دیگر تا پایان خرداد به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند همچنین دولت برنامه‌ای دارد که براساس آن همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به این شبکه و اینترنت متصل خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *