gandom.4

خرید ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم

تصویر روز: معاون وزیر صمت از خرید بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم تا بیستم مرداد خبر داد.

به گزارش وزارت صمت؛‌ یزدان سیف با اعلام این خبر گفت: دولت با همه توان در شرایط سخت نقدینگی، پول گندمکاران را پرداخت کرده است و تاکنون 93 درصد از پول گندم‌های تحولی به مراکز خرید تسویه شده است.
وی افزود: در مقایسه با بیستم مرداد ماه سال گذشته، خرید تضمینی, رشد 7 درصدی در کشور دارد و در حال حاضر مراکز خرید در 31 استان آماده تحویل گندم کشاورزان هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون بیش از 17 هزار و 275 میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده است.
سیف افزود: مقدار خرید تضمینی گندم هم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 7 درصدی دارد که به مروز زمان این افزایش خرید بیشتر می‌شود.
وی اضافه کرد: ارزش کل خرید تضمینی گندم به 19 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون 263 هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود 11807میلیارد تومان خریداری شده است.
سیف گفت: خرید تضمینی آفتابگردان هم در کشور شروع شده و در استانهای خوزستان و کرمان در اولین روزهای خرید 460 تن از این محصول خریداری شده است.
معاون وزیر صمت افزود: از نکات مثبتی که می توان در زمینه فعالیت خرید تضمینی گندم و دانه روغنی بدان اشاره کرد، پرداخت پول گندمکاران امسال بی سابقه بوده است و پرداخت ها به روز انجام شده، تاکنون بیش از 17 هزار و 275 میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده که از میزان کل پرداختی سال گذشته عبور کرده است.
سیف ادامه داد: پول گندم کاران در سنوات گذشته به صورت دو مرحله و پس از تقریبا دو ماه پرداخت می شد الان به روز شده و 93 درصد آن تاکنون پرداخت شده و این درصد پرداخت روی اعداد 80 تا 95 درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *