افتتاح ۱۲۰ طرح در منطقه ۵

۱۲۰ طرح عمرانی، فرهنگی و ورزشی در منطقه ۵ تهران به بهره برداری رسید.
شهردار منطقه ۵ تهران در آیین افتتاح ۱۲۰ پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و محیط زیست در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، افزود: حجم سرمایه گذاری برای احداث این ۱۲۰ پروژه بیش از دو هزار میلیارد ریال بود که بخش عظیمی از آن به پروژه های اجتماعی و عمرانی اختصاص یافت.
اسدی با اشاره به ساخت سه سرای محله و بهره برداری از یک سرای محله در آینده ای نزدیک گفت: با ساخت بهاران و مددسراها مانع هر گونه آسیب به کارتن خواب ها و آسیب دیدگان اجتماعی در شب های سرد زمستان سال گذشته شدیم.
وی احداث دو دستگاه عابر پیاده معمولی و سه دستگاه پل عابر پیاده مکانیزه ، نصب بالابر در منازل معلولان و بهینه سازی اتوبوس ها را از دیگر پروژه ها مهم معرفی کرد و افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در منطقه ۵ برای توسعه خط مترو فعالیت می کنند و قرار است به زودی ۷ ایستگاه از خط ۶ مترو در منطقه به بهره برداری برسد.
اسدی ادامه داد: احداث ۳ بوستان بزرگ از جلمه بوستان جانبازان و توسعه جنگل کاری در بوستان کوهسار ، شناسایی قنوات جدید و لایروبی آنها از دیگر اقدامات مهم شهرداری منطقه ۵ تهران طی سال های گذشته بوده است.
وی از عقد قرارداد با شرکت آب و فاضلاب برای بهره برداری از پساب فاضلاب شهرک اکباتان برای آبیاری فضای سبز این شهرک طی ماه آینده خبرداد و افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد از آبیاری سطح منطقه با دستگاه تحت فشار انجام می گیرد.
به گفته شهردار منطقه ۵ طی سال های اخیر سه بازار میوه و تره بار در این منطقه به بهره برداری رسید و در آینده ای نزدیک یک بازار دیگر نیز به بهره برداری می رسد.
وی در پایان با اشاره به جمعیت ۸۵۰ هزار نفری منطقه ۵ تصریح کرد: سرانه فضای سبز منطقه با احداث پروژه های فضای سبز از ۱۹ به ۱۹٫۳ متر مربع برای هر فردی رسیده است که اگر جنگل کاری و فضای سبز خصوصی را به این آمار اضافه کنیم سرانه فضای سبز به بیش از ۳۰٫۴متر مربع می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *