hasanpor.3 1

رییس بسیج اصناف: اقتصاد را سیاسی نکنید

تصویر روز: رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در پنجمین اجلاس هیات نمایندگان دور هفتم اتاق اصناف ایران به تحلیل علل افزایش نرخ بنزین، اعتراضات مردمی، اغتشاشات و نحوه بازگرداندن آرامش به جامعه پرداخت.
غلامرضا حسن پور با طرح این سوال که چرا اصلاح سوخت انجام شد، بیان کرد: قیمت بنزین در چند سال گذشته افزایش پیدا نکرد و این اختلاف قیمت واقعی بنرین با آنچه به فروش می رفت، کاملا غیر متعارف و غیر کارشناسانه بود. به همین علت ما در مصرف سوخت به جایی رسیدیم که در روز پایانی سال ۹۷، ۱۳۶ میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم. ادامه این وضعیت در مصرف بنزین ما را به سمت واردات آن هدایت می کرد. این همان چیزی است که دشمن به دنبال آن است و می خواهد ما را در بحث بنزین تحریم کند.
وی افزود: از سوی دیگر ارزان بودن سوخت کار را به قاچاق به وسیله لوله کشی رساند. مافیای بسیار بزرگی در بحث سوخت اتفاق افتاد.بنابراین ناگزیر بودند تا مصرف سوخت را مدیریت کنند.
سوالاتی از دولت
رئیس بسیج اصناف کشور در ادامه بیان کرد: اما سوالی که باید از دولت پرسید این است که چرا طرح هدفمندی یارانه ها با نقص اجرا و سپس متوقف شد؟ مگر مجلس ۵ سال پیش به شما نگفت که باید این کار را پلکانی انجام دهید؟ شما به خاطر مسائل سیاسی چنین نکردید. سایه مسایل سیاسی بر اقتصاد ما افتاده است. می خواهند رائ بیاورند و مردم برایشان هورا بکشند، این چنین می کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: چرا کارت های سوخت حذف شد که حالا مجبور به احیای آن باشیم؟ این چنین شد که آنها که پولدار بودند بهره بردند و به مردم چیزی نرسید.
وی افزود: حتما و قطعا روش اجرا غلط بوده است. آخر آنقدر آش شور شده است که آشپز هم می گوید شور است! رئیس جمهور می گوید خبر نداشته و جمعه از ماجرا با خبر شده است. همه می گویند “من نبودم؛ من نبودم”! پس حتما روش اجرا نادرست بوده است. چرا هیچ کس نمی تواند دفاع کند؟ چون به مردم اطلاع رسانی نشد. اگر ملت ما رشید است پس اینجا هم رشید است. فقط در زمان انتخابات که رشید نیستند. پس باید مردم را توجیه می کردند.
غلامرضا حسن پور همچنین گفت: سوال بعدی اینکه چرا به مردم دروغ گفتند؟ از هر کسی مصاحبه می شد، می گفت بنزین گران نمی شود و سوال بعدی این که واقعا شب میلاد پیامبر ( ص) زمان خوبی برای این کار بود؟
تصمیم گیری غیرکارشناسانه
وی تصریح کرد :افزایش ۳۰۰ درصد نرخ بنرین بدون آماده کردن بسترها انجام شد. هنوز برای تاکسی های تلفنی و … سوخت در نظر نگرفته بودند. ما مشکلات عدیده ای در زمینه حمل ونقل ایجاد خواهد شد و هنوز متوجه موضوع نیستند. چنین تصمیمی بدون آماده بودن بستر ها گرفته و ابلاغ شد.
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور که در جمع هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران سخن می گفت رو به خانواده بزرگ اصناف پرسید: از شما پیش از اتخاذ این تصمیم سوال کردند؟ آنها از ظرفیت نخبگان در اتخاذ این تصمیم استفاده نکردند. این ها اشکالاتی از روش اجرا بود.
اعتراض حق مردم است
حسنپور خاطر نشان کرد: به هر حال جمعه ابلاغ شد و مردم آرام بودند و از شنبه بعضی از اعتراضات شروع شد. مردم حق اعتراض دارند. قانون اساسی حق اعتراض برای مردم قائل شده است. ما می گوییم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. ریشه های اعتراض مردم چه بود؟ مردم اعتراض داشتند. چرا؟ به علت معضلات اجتماعی مثل حاشیه نشینی، اعتیاد، فروپاشی خانواده ها و همچنین به علت مشکلات اقتصادی از جمله گرانی، بیکاری، تورم، رکود در بازار و … اینها همگی ریشه های اعتراضی هستند که در روز شنبه اتفاق افتاد.
تاکید ۱۰ ساله مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور متذکر شد: به فرمایشات مقام معظم رهبری بی توجهی شد. آقا ۱۰ سال است که بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و می گویند از الگوهای خارجی دست بردارید و نگاه به داخل کشور داشته باشید. باز می روند ۲ سال وقت می گدارند که برجام را تصویب کنند، ۲ سال تثبیت می کنند، ۲ سال میخواهند احیا کنند. ۲ سال بعدی را معلوم نیست چه کنند. هنوز هم همین راه را ادامه می دهند و رها نمی کنند. در حالی که به ویژه در موضوع بازار باید به توانمندی های ملی توجه کرد. بی تدبیری محض ریشه این مسائل است و نتیجه آن بی اعتمادی به دولت شده است.
وی بیان کرد: این بی اعتمادی نسبت به ما که جزئی از حکومت هستیم هم ایجاد شده است. حالا بایدچه کنیم؟
اغتشاشگران مامور به خاموش کردن صدای مردم
حسن پور سخنان خود را این گونه ادامه داد: زمانی که اعتراضات شروع شد عده ای اغتشاشگر که مامور بودند صدای مردم را خاموش کنند، به میدان آمدند. در کسری از زمان شرایطی ایجاد شد و نگذاشتند مردم حرف هایشان را بزنند. این هم خیانتی دیگر بود. اغتشاش گران دو خیانت کردند؛ هم آتش زدند و هم نگذاشتند صدای مردم به کسی برسد.
وی نقش سلطنت طلبان و منافقان در اغتشاشات را مهم دانست و گفت: منافقان داخلی سومین ریشه اغتشاشات بودند. آن ۷۷ نفر، به اصطلاح اطلاح طلب. این ها اصلاح طلب هستند؟! سیدالشهدا اصلاح طلب بود. بیانیه صادر می کنند که اینها که مردم را کشتند را محاکمه کنید. این همه زندگی مردم را آتش زدند و کسب و کارها از بین رفت. از سوی دیگر سران فتنه گران سال ۸۸ به این ماجرا می پیوندند. این مردگان سیاسی حالا دوباره نفس گرفته و حرف می زنند.
حمایت مقام معظم رهبری از جمهوریت نظام
حسن پور درادامه به ایجاد شرایط امنیتی و خرابکاری ها و موضع گیری مقام معظم رهبری در مقابل آن اشاره و بیان کرد: اوباش و لشکر پیاده نظامشان هم به میدان آمدند ودر ۴۸ ساعت کاری کردند که هیچ وقت رخ نداده بود. ۸۰ فروشگاه را غارت کردند و… . چگونه این چنین اتفاقاتی کنترل شد و ظرف ۴۸ ساعت خاموش شد؟ نخست به علت موضع گیری قاطع رهبری؛ دوم بصیرت مردم و اصناف از زنجان و تبریز تا تهران؛ آمادگی نیروهای انتظامی و امنیتی و در نهایت کنترل اینترنت.
حسن پور گفت: اما چرا مقام معظم رهبری حمایت کردند؟ نخست به این خاطر که ایشان حکیم هستند و دوم به علت ضرورت حمایت از دولت همچنان که امام خمینی (ره) همیشه از دولت حمایت می کردند. این حمایت به معنای حمایت از جمهوریت این نظام است. مردم به رئیس قوه مجریه و رئیس قوه مقننه رای داده اند و نمی توان به رای مردم بی توجه بود. پس آقا از آنها دفاع کرد و نکته سوم این که ایشان از موقعیت دولت با خبر است. مثل دیوار شکسته ای بود که نیاز به تعمیر داشت. گنجی زیر این دیوار پنهان بود که اگر این دیوار تعمیر نمی شد این گنج را از ما می دزدیدند و درگیری هافراتر از این می رفت.
حسن پور در پایان بیان کرد: دولت باید از حضرت آقا تشکر کند و خود را مدیون مقام معظم رهبری بداند. از سوی دیگر باید فضای نقد را مهیا کرد. اتاق اصناف و بسیج اصناف باید فضای نقد را مهیا کنند و به مردم امید دهند. در بحث کنترل قیمت ها هم بسیج به عنوان کمک به اصناف ورود کرده است و هر تعداد نیرو از طرف اصناف درخواست شود، به درخواست اصناف به این کار اختصاص خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *